Aleksandra Karwowska

logopeda, pedagog specjalny, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej

Wykształcenie:

  • Absolwentka pięcioletnich studiów logopedycznych na kierunku pedagogika specjalna, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
  • Absolwentka Podyplomowego Studium Wczesnej Interwencji Logopedycznej na Uniwersytecie Gdańskim

Kursy, szkolenia, konferencje naukowe:

  • Kurs Terapia ręki, Warszawa
  • Kurs Fizjoterapia w neonatologii, Warszawa
  • Konferencja naukowo-szkoleniowa Zestawienie form zaburzeń mowy a praktyka logopedyczna, Warszawa
  • Szkolenie Promoting the Identification of Autism in Infancy and Toddlerhood. The Social Attention and Communication Study, Warszawa
  • Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się, Kraków
  • Specjalistyczne Warsztaty Neurologopedyczne Wczesne wspomaganie funkcji oralnych dziecka w świetle koncepcji NDT-Bobath, Łódź
  • Szkolenie Diagnoza i terapia dysfagii, Warszawa
  • Szkolenie Całościowe zaburzenia rozwoju – ich przyczyny i diagnostyka oraz obserwacja, ocena i planowanie terapii, Warszawa
  • Konferencja Diagnoza, leczenie i terapie towarzyszące w świetle dowodów i praktyki, Fundacja Przyjaźni Ludzi i Zwierząt CZE-NE-KA i Centrum Medyczne Kajtek, Warszawa
  • Szkolenie Monitorowanie rozwoju niemowląt i małych dzieci w Polsce w kierunku Spektrum Zaburzeń Autystycznych: The Social Attention and Communication Study – Revised (SACS-R), Warszawa
  • Szkolenie ADOS-2 i ADI-R w ramach projektu naukowego realizowanego przez Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego pt. Adaptacja i walidacja polskiej wersji ADOS-2 i ADI-R – narzędzi służących do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu i monitorowania postępów w terapii osób nimi dotkniętych – dla celów standaryzacji procesu diagnostycznego, Warszawa
  • Konferencja Mamo, Tato, czy mam autyzm?, Fundacja SYNAPSIS, Warszawa
  • Szkolenie podstawowe z zakresu Programu Rozwoju Komunikacji MAKATON, Warszawa

Doświadczenie zawodowe:

  • Pozaszkolna Placówka Specjalistyczna, Warszawa – praktyka dyplomowa
  • Poradnia Logopedyczna Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa – praktyka specjalistyczna z zakresu afazji
  • Niepubliczna Szkoła Podstawowa przy Fundacji Pomocy Ludziom Niepełnosprawnym, Warszawa – praktyka specjalistyczna z zakresu dyzartrii oraz oligofrenologopedii
  • Przedszkole Nr 328 Akademia pod czereśnią, Warszawa – praktyka wprowadzająca
  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 10, Warszawa – praktyka asystencka
  • Przedszkole nr 406, Warszawa – roczny wolontariat w charakterze logopedy
  • Niepubliczne Przedszkole Bambino w Markach
  • Poradnia Rehabilitacji Neurologicznej dla Dzieci i Młodzieży AGA w Warszawie – praca w charakterze logopedy
  • Asystent w Pracowni Logopedii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie

Wystąpienia na konferencjach naukowych:

  • Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej, Chorzów – wystąpienie pt. GORA – Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów

Publikacje:

  • Jakóbiak A., Lorens G. (2015): Gesty GORA – wspomaganie terapii dzieci z zaburzoną kinestezją artykulacyjną, w: Forum Logopedy, styczeń 2015 (nr 5)
  • Jakóbiak A., Lorens G. (2015): Rola wczesnej interwencji logopedycznej w zminimalizowaniu lub zapobieganiu nadwrażliwości oralnej u dzieci przedwcześnie urodzonych, w: Wczesna interwencja w logopedii pod red. naukową Jacka J. Błeszyńskiego i Ditty Baczała (publikacja książkowa), Grupa Wydawnicza Harmonia, Gdańsk, ISBN 978-83-7744-079-7

Zapraszamy również na stronę Zespół Centrum Adesse w mediach.