logopeda, pedagog specjalny, dyplomowany specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, certyfikowany diagnosta ADOS-2
Od 2012 roku nauczyciel akademicki w Zakładzie Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. W swojej pracy diagnostyczno-terapeutycznej zajmuje się dziećmi z zaburzeniami o różnej etiologii. W obszarze jej zainteresowań znajdują się zagadnienia z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej, w tym dotyczące ASD oraz korowych zaburzeń mowy. Jest współautorką książki GORA – Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów, a także licznych artykułów.
Wzięła udział w projekcie naukowym mającym na celu adaptację i walidację polskiej wersji narzędzi do diagnozy autyzmu ADOS i ADI-R, zakończonym uzyskaniem certyfikatów umożliwiających wykonywanie badań klinicznych i naukowych.
2011: ukończone Podyplomowe Studium Wczesnej Interwencji Logopedycznej, Uniwersytet Gdański, Gdańsk
2010: ukończone pięcioletnie studia logopedyczne na kierunku pedagogika specjalna, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa
Szkolenia ADOS-2 i ADI-R: w ramach projektu naukowego realizowanego przez Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego pt. Adaptacja i walidacja polskiej wersji ADOS-2 i ADI-R – narzędzi służących do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu i monitorowania postępów w terapii osób nimi dotkniętych – dla celów standaryzacji procesu diagnostycznego
Szkolenie Monitorowanie rozwoju niemowląt i małych dzieci w Polsce w kierunku Spektrum Zaburzeń Autystycznych: The Social Attention and Communication Study – Revised (SACS-R)
Szkolenie z zakresu programu rozwoju komunikacji MAKATON
Szkolenie Całościowe zaburzenia rozwoju – ich przyczyny i diagnostyka oraz obserwacja, ocena i planowanie terapii
Specjalistyczne warsztaty neurologopedyczne Wczesne wspomaganie funkcji oralnych dziecka w świetle koncepcji NDT-Bobath
Kurs Fizjoterapia w neonatologii
Karwowska A. (2020): Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego, w: Kwasiborska-Dudek J., Emiluta-Rozya D. (red.) Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD), Wyd. APS, Harmonia Universalis, s. 349-360
Karwowska A. (2020): Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów ©GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD, w: Kwasiborska-Dudek J., Emiluta-Rozya D. (red.) Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD), Wyd. APS, Harmonia Universalis, s. 393-404
Lorens G., Karwowska A., Więcek-Poborczyk I. (2017): ©GORA – Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów (monografia współautorska), Harmonia Universalis, Gdańsk
Lorens G., Karwowska A. (2017): ©GORA – Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów, w: Pluta-Wojciechowska D., Sambor B. (red.) LOGOPEDIA XX wieku, Współczesne tendencje w logopedii, Harmonia Universalis, Gdańsk, s. 375-386
Lorens G., Karwowska A. (2017): Fenomen dotyku we wczesnej interwencji logopedycznej, w: Myszka A., Bieńkowska K. (red.) Głos – Język – Komunikacja 4. Funkcjonowanie społeczne osób z problemami komunikacyjnymi, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów, s. 107-116
Bieńkowska K. I., Jedlińska A., Karwowska A.: Współpraca zespołu w procesie kwalifikacji do wszczepienia implantu ślimakowego, XVI Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna pt. Interdyscyplinarność w logopedii – konieczność czy nadmiar?, 2019
Więcek-Poborczyk I., Lorens G., Karwowska A.: ©GORA (Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów) – metoda wspomagająca terapię logopedyczną, VIII Rzeszowska Sesja Logopedyczna Kiedy język giętki nie umie powiedziec tego, co pomysli głowa – metody alternatywnej komunikacji w terapii logopedycznej, 2019
Lorens G., Więcek-Poborczyk I., Karwowska A.: Gesty GORA© – metoda wspomagająca terapię logopedyczną, Akademia Pedagogiki Specjalnej, XV Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna pt. Logopedia – tradycja i perspektywy rozwoju, 2017
Karwowska A., Lorens G.: Fenomen dotyku we wczesnej interwencji logopedycznej, V Rzeszowska Sesja Logopedyczna, 2016