Psycholog, pedagog
Absolwentka Wydziału Psychologii i Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Studia doktoranckie realizowała w Katedrze Psychologii Rehabilitacyjnej na Wydziale Psychologii UW, w 2014 roku uzyskała tytuł doktora nauk społecznych w zakresie psychologii.
Od 20 lat pracuje z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich rodzinami. Uczestniczyła w licznych szkoleniach i kursach dotyczących diagnozowania, wczesnej interwencji oraz metod terapii zaburzeń rozwoju u dzieci. Ukończyła Szkołę Trenerów Centrum TROP, posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla profesjonalistów, rodziców i studentów.
W ramach pracy badawczej brała udział w wielu projektach naukowych poświęconych zaburzeniom ze spektrum autyzmu, przede wszystkim narzędziom diagnostycznym i przesiewowym (protokół ADOS-2, kwestionariusze M-CHAT-R, Q-CHAT, BISCUIT, ITSP, aplikacja Play.care). Koordynatorka projektu adaptacji i współautorka polskiej wersji Profilu Psychoedukacyjnego PEP-3-PL.
Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji?, 2018
Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 – uprawnienia diagnostyczne, 2017
Certyfikat Profil Psychoedukacyjny PEP-3-PL – zastosowanie w badaniach naukowych, 2017
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa – uprawnienia diagnostyczne, 2016
Certyfikaty: Zastosowanie ADOS-2 w badaniach klinicznych oraz w badaniach naukowych, 2015
Szkolenia I i II stopnia metody The Early Start Denver Model (ESDM Introductory i ESDM Advanced Workshops), 2015
Szkolenie Podstawowe PECS, 2011
Szkolenie teoretyczno-warsztatowe z zakresu stosowania Modelu INSITE – Modelu Wczesnej Interwencji przeprowadzanej w domu oraz półroczny staż, 2011
Certyfikat Baleys Scales of Infant and Toddler Development (Baley–III), 2010
Training on identity and psychoeducation of persons with autism, 2006
Stosowana Analiza Zachowania: Metody Pracy z Dziećmi z Autyzmem, 2006
Autyzm i edukacja – cykl szkoleń organizowanych przez TEACCH-affiliated Opleidingscentrum Autisme Theo Peters vzw Belgium, 2005–2007
Studium Pomocy Dzieciom Autystycznym i Ich Rodzinom, NPDN SYNAPSIS, 2004–2005
W latach 1998-2019 uczestnictwo w ponad 40 sympozjach, konferencjach naukowych i szkoleniowych dotyczących tematyki rozwoju, terapii dzieci oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu
Nieprawidłowości w rozwoju społeczno-komunikacyjnym we wczesnym dzieciństwie, konferencja Autyzm – komunikacja, Toruń, 2019
Adaptacja Profilu Psychoedukacyjnego 3 (PEP-3-PL) – narzędzia do oceny funkcjonalnej dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, konferencja Diagnoza psychologiczna dzieci i młodzieży – aspekty edukacyjne, kliniczne i sądowe, Warszawa, 2018
Polskie wersje M-CHAT-R i Q-CHAT – kwestionariuszy do badań przesiewowych w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu, II konferencja Dziecko nie powie Ci, że ma autyzm, Badabada, Program Wczesnego Wykrywania Autyzmu Fundacji SYNAPSIS, Warszawa, 2018
Zróżnicowanie funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, konferencja naukowo–szkoleniowa Zachowania trudne u osób z autyzmem i zespołem Aspergera, Puławy, 2015
Dostępność usług diagnostycznych i terapeutycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu, konferencja Dostępność świadczeń dla osób z autyzmem na Mazowszu – problemy i drogi rozwiązywania, Warszawa, 2008
Kompleksowy system pomocy dziecku autystycznemu i jego rodzinie, I Ogólnopolska Konferencja Naukowa Psychologii Klinicznej Dziecka, Jachranka, 2005
Strategia doboru metod w terapii dzieci z autyzmem, Międzynarodowa Konferencja Naukowa Żyć z Autyzmem – Dobro osoby z autyzmem dobrem nas wszystkich, Szczecin, 2003
Niedźwiecka, A., Domasiewicz, Z., Kawa, R., Tomalski, P., Pisula, E. (2019): Sensory processing in toddlers with autism spectrum disorder, European Journal of Developmental Psychology , DOI:10.1080/17405629.2019.1676715
Domasiewicz, Z., Pęczkowska, E. (2011): Dostępność diagnozy dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świetle wypowiedzi rodziców w: D. Danielewicz, E. Pisula (red.): Rodzice i rodzeństwo wobec trudności w zdrowiu i rozwoju dziecka (s. 156–172), Warszawa, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej
Domasiewicz, Z., Pęczkowska, E. (2011): Dostępność usług terapeutycznych dla dzieci z autyzmem w Polsce w: E. Pisula, K. Bargiel–Matusiewicz, K. Walewska (red.): Oblicza rehabilitacji (s. 77–97), Warszawa, Medipage
Pisula, E., Kossakowska (Domasiewicz), Z. (2010): Sense of Coherence and Coping with Stress Among Mothers and Fathers of Children with Autism, Journal of Autism and Developmental Disorders, 40, 1485–1494
Kossakowska (Domasiewicz) Z., Pęczkowska, E. (2008): W poszukiwaniu wsparcia. Analiza dostępności usług diagnostycznych i terapeutycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu (Raport z badań), Warszawa, Fundacja SYNAPSIS
Kossakowska (Domasiewicz) Z. (2008): Coping with Stress in Parents of Preschool Children with Autism w: E. Pisula, P. Tomaszewski (ed.): New Ideas in Studying and Supporting Development of Exceptional People. Essays in Honor of Tadeusz Gałkowski (s. 293–307), Warszawa, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego